Předprodej byl ukončen. Od pondělí 21.2. bude možné pracovní sešit zakoupit na našem eshopu www.logopediesusmevem.cz
Připojte se k více než 6500 terapeutů a rodičů, kteří doprovází děti na cestě k úspěchu v komunikaci s populárními obrázkovými pomůckami Logopedie s úsměvem.
UČÍME SE HLÁSKU R
Pracovní sešit na hlásku R byl tak úspěšný, že ho vydáváme podruhé. Unikátní pracovní sešit k upevnění hlásky R z dílny známé české klinické logopedky Mgr. Martiny Kolmanové. 120 cvičení, která stimulují mozkové funkce potřebné pro správnou výslovnost. Autorské obrázkové pomůcky děti milují a rády u nich promlouvají.
O autorce
Martina tvoří srdcem skrze svou více než 15 ti letou terapeutickou zkušenost. Má vášeň pro lehkost a kreativitu, smysl pro detail, miluje radost v dětských očí a laskavou komunikaci.
Je maminkou tří dvojjazyčných dětí a žije v USA. Inspirovala se ve své tvorbě jasností, lehkostí a jednoduchostí amerických knih pro děti. Tato zkušenost jí přinesla nadhled a touhu vytvořit báječné a poutavé pomůcky pro děti v České republice, které budou efektivně a odborně podporovat dětský svět v jeho pestrosti a přirozenosti. Ve své praxi je vždy postrádala. Už je to ale minulost.
Obrázkové materiály pro děti ke stimulaci řeči a komunikace tvoří spolu s grafičkou Veronikou Kašovskou a její pomůcky sklízí velký úspěch u terapeutů, rodičů, ale především českých dětí po celém světě. Ano, Martiny pomůcky putují i k českým dětem do zahraničí a pomáhají jim upevnit jejich mateřský jazyk. Myslím, že obě s Veronikou máme dar vidět svět dětskýma očima.
Chodíme se synem na logopedii a má Vaše materiály moc rád. Na jaře ho moc bavil i Váš program Logotron. A zvladli jsme tak úplně parádně hlasku L. Máme Vaše materiály oba moc rádi, hned je to procvičování lepší zábava


Mgr. Martina Kolmanová
"Při tvorbě pomůcek vždy myslím na děti a jejich vidění světa. Mám k dětem, jejich duši a také laskavosti, se kterou děti vidí svět, velký respekt. S úctou k dětskému vidění světa tvoříme obrázky, u kterých děti pak samy rády promlouvají."

Pár slov o vývoji /nejen/ výslovnosti...
Rodiče často předpokládají, že když je hláska na světě, cestu do aktivní řeči dítěte si najde sama. Ano i ne. To, že dítě hlásku vysloví ještě neznamená, že ji bude používat. Někdy je mezi vyslovením a používáním i několika měsíční prodleva. Vyslovit zvuk hlásky, který se zdá, že je technicky utvořen pouze koordinací dechu a pohybem svalů, není vůbec jednoduché. Ve skutečnosti je to mnohem složitější. Na pozadí stojí více, než je na první pohled zřejmé. Sluch, zrak, pohyb svalů, myšlení, pozornost, paměť, vnímání těla, rovnováha, dech, svalové napětí, hmat i pozornost, jsou samostatné funkce a sytémy našeho těla, které musí mít potřebnou zralost, stejně jako schopnost spolupráce. Většina těchto funkcí je řízena z nejvyspělejší části mozkové kůry a navíc jsou umístěné často na obou stranách mozkových polokoulí. Tyto funkce musí být tedy nejen zralé, ale i ochotné spolupracovat a navzájem se doplňovat a komunikovat. Napadá vás, že spolupráce bude zřejmě hodně zásadní? Pak jste na to kápli. Ne vždy to ale funguje. A tak i přesto, že zvuk může být na světě, cesta k jeho použití může být ještě dlouhá. Právě pro různou míru zapojení a spolupráce jednotlivých funkcí.
A právě proto tvoříme pomůcky, které rozvíjí všechny zmíněné funkce tak, aby se jejich vzájemná zralost a spolupráce co nejvíce podpořila. Jak se to v našem sešitu projevuje?
-
- Dítě je doprovázené k rozvoji několika zásadních funkcí - zraku, sluchu, paměti, pozornosti, i myšlení, prostorovém vnímání a další.
- Zamýšlíme se i na rozvržením obrázků na stránce, abychom podpořili zrání očních pohybů.
- Nad detaily obrázku, nad tvary a barvami držíme přísnou ruku. Nepodceňujeme děti a jejich cit pro detail a estetické vnímání.
- Věnujeme pozornost míře zaplnění stránky a vlivu rušivých elementů způsobujících stres tělesných systémů.
- Uvažujeme detailně nad postupem jak vše půjde za sebou tak, aby to respektovalo věk dítěte a vývoj jednotlivých funkcí.
V pracovním sešitu Učíme se hlásku R tedy najdete komplexní stimulaci osobnosti dítěte, výše zmíněných mozkových funkcí a logicky na sebe navazující kroky, které dítě potřebuje zvládnout, abyste od něho neslyšeli jen RRRR, ale aby vám mohlo vyprávět s touto hláskou celý svůj vnitřní svět ale i prožitky své nevšední dětské každodennosti.
Vnímáme, že porucha řeči může pro dítě v jeho budoucím životě významnou překážkou v dosažení jeho maximálního potenciálů a s touto myšlenkou tvoříme pomůcky a doprovázíme děti k úspěchu v komunikací.
4 kroky k upevnění správné výslovnosti
Krok č. 1: Poznat tvar písmene a pochopit, proč je dobré ho správně vyslovit.
Co se to učím vyslovit? R? Jak vypadá, jaký má tvar a proč ho potřebuji umět? Kde se takový zvuk objevuje a jak se píše. Poznám ho mezi ostatními písmeny? V čem je jiné? Jak vypadá moje pusa, když ho tvořím. Co dělají zuby, rty, jazyk? To vše musím uvidět.
Zrakové vnímání hraje důležitou roli nejen pro motivaci dítěte, kdy se naučí nové písmeno, které se učí vyslovit a pochopí důvod, proč ho umět vyslovit. Zrakové vnímání a oční pohyby přímo ovlivní i schopnost hlásku vyslovit a časem napsat. Obrázkové hry pro zrak tedy musí být součástí sešitu hned jako první.
Vaše materiály jsou pro mě velkou inspirací, jak v práci, tak doma. Oceňuji krásné ilustrace i komplexní procvičení
Krok č. 2: Uslyšet správný zvuk a najít ho ve slovech
Aby dítě hlásku vyslovilo, musí také rozpoznat její zvuk, uslyšet ho ve slově, do kterého patří a identifikovat správnou pozici hlásky ve slově. Bez této schopnosti je zapojení správné výslovnosti do běžné řeči nadlidský výkon a právě proto rozvoji sluchového vnímání v sešitu věnujeme velkou pozornost. Krůček po krůčku vedeme děti k poznání zvuku ve slově tak, aby vyslovení bylo snadné.
Krok č. 3: Vyslovit a zapojit do řeči
Umím hlásku poznat, umím ji slyšet, je na čase ji začít pomalu vyslovovat. Zvuk, který se naučím skrze pohyb mluvidel za použití svého dechu zapojuji do krátkých slabik a slov. Najednou je tam. Slovní spojení např. malý traktor jsou pro mě části pro stavbu velkých vět. Tím, jak se zlepšuji začnu je i tvořit. Naučím se různé tvary slov a pochopím to, že jeden mravenec znamená něco jiného než dva mravenci. Jsem připravený ovládnout umění vyprávění.
Pomáhaji synovi v rozvoji slovní zásoby a nastříhané je používám jako součást VOKSu. Obrázky jsou velmi líbivé, což je obrovské plus!!!
Krok č. 4: Přemýšlej a vyprávěj
Je na čase sdílet svůj svět. Najednou ani nevím jak a už vyprávím příběh o princezně a rytíři a přitom zní to krásné R. Zapojení hlásky do řeči jde krok za krokem od prvního schůdku po poslední.
Když se nám to podaří s lehkostí, dítě si ani nevšimne, že se "učí" a najednou v jeho řeči zní ten lehký vibrující zvuk českého R. Radost v očích mají oba.
Já i moje máma.
Vaše produkty nám pomáhají s rozmluvenim a co si budeme povídat, krásně rozvíjí i vztah mezi mnou a mými dětmi. Je to další smysluplná činnost, kterou spolu můžeme podnikat
Předprodej byl ukončen. Od pondělí 21.2. bude možné pracovní sešit zakoupit na našem eshopu www.logopediesusmevem.cz
Běžná prodejní cena sešitu od 15. 2. 2022 bude 299 Kč. Při koupi balení 3 sešitů ušetříte 180 Kč. Tento sešit budeme odesílat ve dnech od 15. 2. 2022 na vámi uvedenou adresu. K objednávce vám bude zaúčtovaná platba za poštovné a balné. Balíček odesíláme přes zásilkovnu.
BONUS PRO VÁS, KTEŘÍ KUPUJETE V PŘEDPRODEJI
Ceníme si vaší důvěry a také trpělivosti.
Máme velkou radost, že se naše pomůcky šíří do světa a víme, že se k nám do e-shopu stále vracíte.
A proto jsme jen pro vás připravili speciální
BONUS ZDARMA.
5% sleva na nákup v e-shopu Logopedie s úsměvem
Slevový kód obdržíte po zaplacení objednávky, zašleme vám ho v samostatném e-mailu. Slevový kupon je platný do 30. 6. 2022. Na našem e-shopu naleznete mnoho doplňkových obrázkových pomůcek ke všem hláskám, spolu s dalšími pracovními sešity.
Vaše pracovní sešity, ale i další materiály využívám denně ve své ordinaci Klinické logopedie. Mám pracovní sešity k hlásce L, R, Ř a C. Líbí se mně, dětem i rodičům, já osobně oceňuji komplexnost úkolů, tedy všestranné zaměření jak na zrakové i sluchové vnímání, pozornost, postřehování, artikulaci a mnohé další.